Wygrzebki #44: LEGO i NASA oraz najlepsze kampanie reklamowe
Wciąż fascynuje mnie, jak rewelacyjne rzeczy ludzie robią z LEGO. W takich momentach zawsze dobija mnie, jaką jestem sierotą manualną – jedyne, co mogłabym zrobić z zestawem LEGO, to złożyć go według instrukcji na pudełku. Stworzyć coś od zera, coś swojego? Z tym mogłoby być gorzej.
Kolejna porcja dobrych linków do kawy już jutro rano!
1. Pod koniec lutego LEGO zaprezentowało nowe zestawy klocków, które trafią do sklepów pod koniec roku. Kolekcja „Women of NASA” składa się z figurek astronautek i kobiet-naukowców, które odegrały istotną rolę w procesie kształtowania się Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej, jaką znamy dzisiaj.
Inicjatorką projektu była Maia Weinstock, która zawodowo zajmuje się – poprawcie mnie, jeśli źle zrozumiałam termin „science communicator” – opracowywaniem wyników badań naukowych w przystępnej dla ogółu formie i prezentowaniem ich na szerszym forum. W zasadzie taki zaawansowany PR nauk ścisłych. Celem Weinstock było nagłośnienie wkładu kobiet w naukę: jak słusznie zauważyła, jest on często minimalizowany lub w ogóle pomijany milczeniem. Co jest, nieprawdaż, strasznym draństwem.
O projekcie i klockach przeczytacie więcej tutaj i tutaj.
2. Fotograf Jeff Friesen stworzył już kilka zabawnych projektów z wykorzystaniem zabawek swojej córki. Zastanawiał się na przykład, co robią plastikowe zwierzątki, kiedy zostają same w domu, potem zbudował z LEGO Kanadę i – najlepsze – przełożył na klockowe scenki uliczne malunki Banksy’ego.
Jego najnowsza praca to… Ameryka. Friesen stworzył małe scenki rodzajowe, prezentujące po kolei wszystkie stany USA. Zgadniecie, który jest który? Więcej zdjęć znajdziecie tutaj. A tymczasem na Amazonie można znaleźć książkę z kompletem prac.
3. To, co robią z klockami LEGO fani, to jedna sprawa. Jednak sama marka też nie ma się czego wstydzić: na całym świecie agencje reklamowe tworzą dla zabawkowego giganta świetne, kreatywne kampanie reklamowe. Przyjrzyjcie się tym najciekawszym! Łączą je oszczędna forma, nawiązania do siły wyobraźni i akcentowanie nieograniczonych niczym możliwości.
4. Dorośli też lubią LEGO: AFOLs (czyli Adult Fans of LEGO) budują z klocków fantastyczne rzeźby i dzielą się wynikami swojej pracy na MOC Nation. Niektóre z konstrukcji można kupić w sklepie online!
5. W ubiegłym roku w sprzedaży pojawił się wyjątkowy zestaw: Walt Disney World Resort. Na Amazonie dostępny jest za jedyne 408 EUR.